Radnim danima: 9h-17h | NOVI DELOVI Pančevo | instagram | facebook
0

Auto vodič

Kako nastaje branik za tvoj auto

Kako nastaje branik za tvoj auto

20. 06. 2025.
Autor: Aleksandar
Podelite članak:Instagram profilFacebook share

Od CAD crteža do AutoElement.rs

Kada zamislite proizvodnju auto delova, možda vam u glavi sevne slika velike hale, mašina koje tutnje, varnica koje lete, i radnika u plavim uniformama koji se, kao u nekoj filmskoj sceni, bore protiv vremena i mehanike. I nećete pogrešiti mnogo – ali ono što se ne vidi golim okom je fascinantan put koji jedan auto deo, poput branika, mora da pređe pre nego što se pojavi ispred vas, spakovan i spreman za montažu.

Sve počinje tamo gde je najtiše – u glavi inženjera

Prvi korak nije bučan. Nema varnica. Samo klikovi miša i pažljivi pogledi stručnjaka u CAD softver. CAD – skraćeno od Computer Aided Design – je alat pomoću kog se crta svaki deo do najsitnijeg detalja. Zamislite branik kao digitalni origami, savijen i oblikovan precizno, sa svim rupama, držačima, i zakrivljenostima koje kasnije moraju da se poklope sa ostatkom auta kao slagalica.

Ovde se ne oprašta ni milimetar greške – jedan pogrešan ugao i vaš far gleda u nebo, a maska se smeje sama sebi.

Testiranje bez lomljenja

Sledeći korak? Virtuelna tortura. Na ekranu se simuliraju sudari, toplotni talasi, vibracije, pa čak i ona situacija kada vas udari baba na parkingu u rikverc jer „nije vas videla“. Cilj ovih simulacija je da branik ne bude samo lep, već i izdržljiv – da čuva i automobil i vaš novčanik.

Kalup: Majka svih branika

Kada CAD model preživi sve stres-testove, vreme je za stvaranje kalupa. I to nije kalup kao za kolače – ovo su masivne, čelične forme koje moraju izdržati hiljade i hiljade ponavljanja. Preciznost se meri u stotinkama milimetra. Jer ako kalup ne valja – ne valja ni jedan jedini branik.

Kalupi su velika investicija – ozbiljna industrijska oprema. U njih se uliva plastika visoke otpornosti, koja se formira pod ogromnim pritiskom i toplotom. Ovaj deo posla često preuzimaju roboti jer ljudi ipak ne mogu držati 200°C u rukama – osim ako nisu superheroji.

Završna obrada: od grubog do glamuroznog

Nakon oblikovanja, svaki branik prolazi kozmetički tretman: uklanjanje viškova, fino brušenje ivica, nanošenje osnovne boje, pa zatim laka – ili se ostavlja nelakiran za servise koji ga sami farbaju. Ovo je deo procesa gde estetika stupa na scenu: branik mora da izgleda besprekorno jer – budimo realni – on je lice automobila.

Ipak, nije sve u lepoti. Ovde se proverava i čvrstina, elastičnost, pa čak i buka koju pravi kad ga pipnete (ozbiljno, i to se meri).

Kontrola kvaliteta: Branik ne ide nigde dok ne bude savršen

Pre nego što uopšte vidi transportnu traku, svaki branik se podvrgava završnoj kontroli. Ako ima i najmanju ogrebotinu, nepravilnost ili deformaciju – vraća se nazad. Tek oni koji prođu sve kontrole završavaju zapakovani, obeleženi i spremni da krenu na put – do servisa, distributera... i na kraju, možda baš do vas.


A gde vi ulazite u priču?

Ako ste ikada lupili branik o ivičnjak (nije sramota, dešava se i najboljima), ili vam je neko "pozdravio" auto na parkingu i ostavio branik da visi kao list u jesen – ne brinite.

Na AutoElement.rs imamo ogroman izbor branika za najrazličitije marke i modele automobila – i sve to po cenama koje ne traže da založite bubreg. Radimo isključivo sa proverenim dobavljačima, a svaki branik koji naručite kod nas je prošao ceo ovaj proces koji ste upravo pročitali.

Da, onaj koji gledate na sajtu sada – nije pao s Marsa, nego je pažljivo izrađen u fabrici, kontrolisan, zapakovan i čeka samo vas.

👉 Poručite branik za vaše vozilo u par klikova, uz dostavu na adresu, opciju ličnog preuzimanja, ili pomoć naših kolega da izaberete pravi model ako niste sigurni.

Jer kad već menjate branik – neka bar znate da kupujete deo koji je prošao pola sveta da bi zaštitio vaš auto.

Pratite nas na društvenim mrežama:

🍪 Koristimo kolačiće za bolje iskustvo.
Saznaj više